Superfood ME

Food make us go crazy. Almost all the products we buy are organic. Buying organic and high quality products is a bit more expensive but it’s good to invest in yourself and wellbeing.

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Hi there!

We have been on holidays for a while! This Summer has been a little bit different than expected, holidays are a good moment to make up your mind and think about what you really want to do next. We will start this stage with a positive mood, fresh ideas and good vibes 🙂

Positive Vibes

We want to talk about eating real, high quality and unique food. Being a healthy foodie like us, is not tricky at all, because we love eating green, fruits and whole grain products. But also we love eating ice cream, snacks…

Food makes us go crazy. We try to do the right combinations, our shopping is based on veggies, fruits & nuts. Almost all the products we buy are organic. Buying organic is a bit more expensive but it’s good to invest in your wellbeing. We notice that we feel better with ourselves and we enjoy more of the little things in life.

Shopping

That is why we support the Mood Food movement in which certain foods influence our wellbeing. Fruit is a source of optimism. Whilst the consumption of processed foods, with lots of sugar and toxines provokes depression. Follow the happiness diet!

Lydia and Kiwi

We eat balanced trying to introduce some superfoods in our plant & nut based diet, here are some of our favorite superfoods and tips to keep healthy:

  • Drink a lot of water during day. Every morning before breakfast we tend to drink a glass of cold water with a squeeze of lemon. Detoxing your body is diuretic, helps digestion, cleans your skin and helps you lose weight. It also combats our cravings.
  • Avocados. Everyone knows that we are in love with this amazing fruit with vitamine E  and “good” fats for your skin and body babe! 😀
  • Flax seed. It is called the new wonder food, some studies show that it can help combat  diseases. It contains other healthy vitamins and minerals: Omega 3, lignans and fibre. We always put some flax seeds over our porridge…delish!

Porridge and Cherries

  • Brown rice. It is better for you than white rice, in appearance white rice may look more appealing but brown rice is richer in fibre, magnesium, potassium, proteins and calcium, they lose most of these properties when they are refined. We also think brown rice is more tasty. High carb diet, yay!
  • Nuts. We have already talked about their awesome benefits. Nuts are a source of energy we need everyday. Excelent for your brain. Can you ask for more?
  • Bananas. The principal ingredient of our Nana Ice Cream. Very nutritional and very delicious. Nom nom.

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  • Cherries. One of our favourite berries. They boost your energy levels, they are good for your sight, have anti-inflamatory properties and help you sleep better.
  • Watermelon. We have eaten tons of this fruit this summer. It provides us with antioxidants, hydrates us and it’s easy to digest.

Irene and watermelon

“If you can’t pronounce it, don’t use it” except Quinoa.

Spread the love,

Irene & Lydia

Berry Bites Blog.


¡Hooola a todos!

Después de las vacaciones, por fin hemos vuelto con las pilas cargadas! Este verano ha sido un poco diferente a lo esperado y las vacaciones nos han ayudado a pensar un poquito en nuestros planes de futuro y metas. De momento, vamos a empezar Septiembre con energías positivas, ideas nuevas y buen humor 🙂

Queremos hablar sobre la importancia de comer de la forma más natural posible y con productos de calidad. Nosotras seguimos una dieta vegetariana cargada de verduras, frutas y productos de integrales, pero no quiere decir que de vez en cuando tengamos unas ganas tremendas de comernos un trozo de tarta. Eso si, casi siempre intentamos hacerlo nosotras, eligiendo los ingredientes que queremos y tratando de hacerlo lo más “healthy” posible 😉

Recomendamos comprar productos orgánicos que, a pesar de ser un poco más caros, tienen un sabor mucho más real y sus calidad es también mejor. Tu bolsillo lo notará un poquito, pero tu cuerpo también lo hará, y comenzará a sentirse mejor tanto por dentro como por fuera 🙂

Nosotras nos hemos unido a la tendencia del “Mood Food”, la cual defiende que ciertos alimentos influyen en nuestro estado de ánimo. La fruta, por ejemplo, es una fuente de optimismo. Mientras que el consumo de alimentos procesados, con mucho azúcar y toxinas provocan insatisfacción y depresión. ¡Sigue la dieta de la felicidad!

Cherries

Como ya sabéis, intentamos seguir una dieta equilibrada. Aquí os dejamos algunos de nuestros productos favoritos:

  • Agua: Sí, agua. Cada mañana intentamos tomar en ayunas un vaso de agua con un limón exprimido. Esto no es nada nuevo, pero es claramente una forma genial de empezar el día, ya que es un perfecto diurético natural, ayuda a la digestión, mejora tu piel y ayuda a la pérdida de peso.
  • Aguacate: Ya sabéis que nos encantan. Esta fruta es magnífica debido a su alto contenido en vitamina E y a sus grasas buenas.
  • Semillas de lino: Mézclalas con tu yogur favorito o utilízalas para hacer bases de tartas por ejemplo. Algunos estudios  afirman que ayuda a regular la presión y función arterial y ayuda en enfermedades inflamatorias o diabetes, entre otras. Contiene vitaminas y minerales cómo Omega 3, lignanos (sirven como antioxidante) o fibra.
  • Arroz integral: Definitivamente mucho mejor que el blanco. Es rico en fibra, potasio, magnesio, proteínas y calcio.
  • Frutos secos: Son una grande fuente de energía y combinan con taaantas cosas 🙂 Además son muy buenas para tu cerebro.
  • Plátanos: El ingrediente principal de nuestro querido Nana Ice Cream. Rico y nutritivo.
  • Cerezas: Son nuestro fruto rojo favorito. Te dan energía, son buenas para la vista, tienen propiedades anti-inflamatorias y ayudan a conciliar mejor el sueño.
  • Sandía: Este verano hemos comido kilos y kilos de esta deliciosa fruta. Rica en antioxidantes, te hidrata y es muy fácil de digerir.

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Besitos,

Irene y Lydia,

Berry Bites Blog.

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