We are berries: Porridge

To start your day you need a deliciously-energy booster breakfast.

Porridge is our favourite, we eat loads of them and we walk a lot. It doesn’t matter what you put in it, It can be topped with whatever you fancy at that moment (fruits, nuts, honey). We usually make it dairy-free, so instead of cow milk, we use soya, almond or coconut milk. Lactofree-milk could be an option. There are not rules so we never get bored!

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11165890_928478947203120_358886331_nTo start your day you need a deliciously-energy booster breakfast.

Porridge is our favourite, we eat loads of them and we walk a lot. It doesn’t matter what you put in it, It can be topped with whatever you fancy at that moment (fruits, nuts, honey). We usually make it dairy-free, so instead of cow milk, we use soya, almond or coconut milk. Lactofree-milk could be an option. There are not rules so we never get bored!

Why porridge?

We got used to eat it since we moved to London, It’s perfect when it’s rainy and miserable outside. It’s warm, keeps you full for hours and gives you the boost of energy your body needs.

Oats are a source of fiber and also good for your heart health. The perfect breakfast.

Soya milk porridge topped with raspberry and banana.

What you need for this recipe:

– Dairy-free milk (in this case Soya).

– Oats.

– Sliced Banana.

– Fresh Raspberries.

Optional:

– Honey, Maple Syrup.

– Cinammon.

– Or…whatever you feel like!

Use a cup of Soya milk with 4/5 spoons of oats, simmered for 10 minutes on the hob and then add the sliced bananas and raspberries. For the sweetest, you can put some honey or sprinkle cinammon on top of it. ¡It’s delicious!

With love,

Irene & Lydia x

Berry Bites Blog


Para empezar el día necesitas un delicioso desayuno que te de energía.

Las gachas de avena (o como nosotras las llamamos “Porridge”) son nuestras favoritas, comemos un montón de ellas y comenzamos el día con fuerza. No importa lo que añadas en ellas, puedes poner por encima lo que te apetezca en ese momento (fruta, frutos secos, miel). Normalmente la hacemos sin lactosa, así que en vez de utilizar leche normal, utilizamos leche de soja, de almendra, de coco, o simplemente sin lactosa. No hay reglas así que, no nos aburrimos nunca.

¿Por qué “Porridge”?

Nos acostumbramos a comerla desde que nos mudamos a Londres, es perfecta cuando está lloviendo y hace muchísmo frío fuera. Está calentito, te sacia durante horas y te da el refuerzo de energía que tu cuerpo necesita.

La avena es una fuente de fibra y también es buenísima para la salud de tu corazón. Es el desayuno perfecto.

Porridge con leche de soja con frambuesas y plátano.

 Lo que necesitas para esta receta:

– Leche sin lactosa (en este caso leche de soja).

– Copos de avena.

– Plátano.

– Frambuesas frescas.

Opcional:

– Miel, Sirope de Arce.

– Canela.

– O lo que te apetezca en ese momento.

Usamos una medida de una taza de leche de soja y añadimos entre 4 o 5 cucharadas de copos de avena a una cacerola, cocinamos a fuego lento durante 10 minutos. Cuando esté listo lo ponemos todo en un bol y le añadimos el plátano y las frambuesas. Para los más dulces, le podéis añadir un poco de miel o espolvorearle canela por encima. ¡Está ríquisimo!

With love,

Irene & Lydia x

Berry Bites Blog

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